۱۳۸۸ مهر ۲۸, سه‌شنبه

مذاکره نافرجام آمریکا، روسیه، فرانسه با رژیم جمهوری اسلامی در وین

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که در دومین روز مذاکره بین آمریکا، فرانسه و روسیه با جمهوری اسلامی ایران پس از اینکه وزیر امور خارجه رژیم " متکی " اعلام کرد که نیازی به حضور فرانسه در این مذاکرات برای تامین سوخت هسته ای ایران نیست، گفتگوها متوقف شد.
خبرگزارى فرانسه اضافه کرد : كشورهاى غربى مشكوك هستند که ایران درحال غنىسازى اورانيوم با هدف نهايى ساختن تسليحات اتمى باشد.
در همین رابطه خبرگزارى رويتر نیز دیروز در نقل قولی از ديپلماتها در وين اعلام کرده بود که به نظر مىرسد ايران یکبار ديگر میخواهد استراتژى ابهام را به کار گيرد تا مذاکرات را به درازا بکشاند، در همین زمان کانالهاى گفتگو را نیز باز نگه میدارد به قصد فراهم آوردن پوشش سیاسی لازم براى چين و روسيه تا بتوانند همچنان بر سر راه اعمال تحريم هاى سختتر سازمان ملل مانع تراشی کنند. مهمتر آنکه ايران براى رسيدن به خواستههاى خود در زمينه غنىسازى اورانيوم در سطح صنعتى و غلبه بر موانع فنى، وقت مىخرد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام،

مذاکرات اتمی‌ ایران و آمریکا (به اصطلاح ۵+۱) به هیچ عنوان "نا فرجام" نیست. خط استراتژیکی آمریکا که به دست اوباما در حل اجرا است، خطی‌ که حالا دیگر نباید بر کسی‌ پوشیده باشد، معامله با ایران به هر قیمت است. بر اساس آنچه که از گفته‌ها و نا گفته‌های سیاستمدارن آمریکایی‌ آشکار است، اتمی‌ شدن ایران و حتا داشتن بمب اتمی‌ توسط ایران امری است که توسط آمریکا پذیرفته شده است. مذاکرات چندین ساله هم در عمل چیزی بیش از یک بعضی‌ موش و گربه نیست که طرفین دعوا برای فریب و توجیه افکار عمومی انجام میدهند.

هر بچه ای‌‌ حالا میداند که هدف ایران از مذاکرات خرید وقت است. آمریکا و اروپا هم سالهاست که این را بهتر از همه می‌دانند ولی‌ هنوز بازی مذاکراتی را ادامه میدهند. این هیچ دلیل محکمه پسندی ندارد به جز اینکه بدانیم که آمریکا در اساس مشکلی‌ با اتمی‌ شدن ایران ندارد.

تقریبا سه هفتهٔ پیش، برژینسکی، ارشد‌ترین و مهمترین مشاور سیاست خارجی‌ اوباما، که خود یهودی است، در مصاحبه با یک سایت خبری گفت که حتا اگر اسرائیل بخواهد به تاسیسات اتمی‌ ایران حمل کند، هوا پیماهای جنگی آمریکا باید در آسمان عراق راه را بر آنها ببندند، به آنها اخطار بدهند، و اگر آنها بر نگشتند، به آنها شلیک کرده و آنها را سرنگون کنند. این حرفها آن چنان بی‌ سابقه، گویا، و ظاهراً عجیب بودند، که کمتر رسانهٔ خبری اصلی‌ در آمریکا آن را منتشر کرد. آمریکا به اسرائیل شلیک کند؟ آنهم به خاطر ایران؟ سایتهای خبری یهودی و اسرائیل این خبر را با آب و تاب منتشر کردند. نظرات برژینسکی فقط انعکاس نظرات و بحث هایی است که در درون هیئت حاکمهٔ آمریکا جریان دارد.

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/133515#

هدف از مذاکرت آمریکا با ایران و "مهلت" دادن به ایران در واقع مهلت دادن به این رژیم جنایتکار برای جمع و جور کردن خود پس از ضربهٔ شدید دریافت شده از جنبش مردم ایران است. هدف این است که به رژیم مهلت و فرجه داده شود که عرضه و لیاقت خود را برای پذیرفته شدن در "جامعه بین‌المللی" با سرکوب هر چه بیشتر مردم به پا خواسته ایران نشان دهد و ثابت کند. این هم به این دلیل نیست که آمریکا توهمی نسبت به ماهیت و قابلیتهای این رژیم دارد. مشکل آمریکا و دیگر قدرتها این است که اینک، پس از صد سال توطئه و کار شکنی، و سی‌ سال پس از روی کار آمدن رژیم منحوس خمینی، با جنبش نوین مردم ایران راه بر آلترناتیو‌های استعماری تقریبا بسته است و آنها حفظ رژیم کنونی‌ را بر یک آلترناتیو مردمی ترجیح میدهند.

چند روز پیش، آخوندی به نام تقوی، که عنوان پر طمطراق "رئیس شورای سیاست گذاری ائمهٔ جمعه" را یدک میکشد، در یک اظهار نظر بسیار گویا گفت که به هم خوردن بازی انتخاباتی رژیم نقشهٔ رژیم را برای استفاده از آن برای نشان دادن قدرت و استحکام خود در معاملات جهانی‌ به هم ریخت. به حرف این آخوند ابله این را هم باید اضافه کرد که جنبش مردم ایران در واقع یک میز بازی بزرگ جهانی‌ را، که با نقشه و حمایت کامل قدرت‌های جهانی‌ در ایران و جهان به اجرا گذشته شده بود، به طور غافلگیر کننده و استراتژیکی بر هم ریخت. ششصد خبر نگاری که با هما هنگی کامل دول دنیا و رژیم ایران برای پوشش دادن ثبات و قدرت رژیم به ایران رفته بودند، ناگهان خود را در میان آتش و خون جنبش مردم و ناچار به گزارش قیام مردم یافتند.

در تلویزیون‌های آمریکا، در همان چند روز اول جنبش، غافلگیری، عصبانیت، و دلخوری شدید از حرکت مردم در ایران آشکارا در چهرهٔ اوباما، کلینتون، و دیگر مقامات دولت آمریکا، به هنگامی که در مصاحبه‌ها در مورد ایران مورد سوال واقع می‌شدند، دیده میشد. در پیامد همین ضربه جنبش مردم ایران بود که اوباما در مقابل حملهٔ رژیم به شهر شیران، اشرف، سکوت کرد.