۱۳۸۸ مرداد ۶, سه‌شنبه

کمیته حمایت از حقوق بشر در ایران : دعوت به تظاهرات در مقابل سفارت عراق در پاريس

حمله وحشيانه نيروهاي عراقي به اشرف را محكوم مي كنيم
4 تن كشته, 300 تن مجروح و 29 تن ناپديد شده اند

باشاره رژيم ملايان, نيروهاي مسلح عراقي امروز دست به حمله وحشيانه اي عليه قرارگاه اشرف در عراق زدند كه نزديك به 3500 عضو سازمان مجاهدين خلق ايران از بيش از دو دهه پيش در آن سكونت دارند. اين در حالي است كه دولت عراق بعد از بدست گرفتن حفاظت از قرارگاه اشرف كه تا اول ژانويه 2009 توسط نيروهاي آمريكايي محافظت مي شد, متعهد شده بود امنيت ساكنان اشرف ومحترم دانستن حقوق آنها را تضمين نمايد.

چهار تن از ساكنان اشرف بر اثر تيراندازي نيروهاي عراقي كشته شده, و بيش از 300 تن از آنها مجروح گرديدند. 29 نفر مفقود الاثر شده اند كه ليست اسامي شان تحويل مراجع بين المللي شده است.

ساكنان اشرف كه از حفاظت تضمين شده بر اساس كنوانسيون چهارم ژنو برخوردارند, به مقاومت مسالمت آميز خود در شرايط طاقتفرسا و گرماي 57 درجه ادامه مي دهند. اين مقاومين بي دفاع ايراني كه مسلح هم نيستند قرباني صدور سركوب رژيم ايران به عراق و قرارگاه اشرف مي باشند.

كميته حمايت از حقوق بشر در ايران, كه از نزديك وضعيت در اشرف را دنبال مي كند, همگان را به تظاهرات در مقابل سفارت عراق در پاريس فرا ميخواند. ما شديدا به دولت عراق اعتراض مي كنيم, كه بدين ترتيب خود را همدست رژيم ملايان ساخته است, رژيمي كه از جاري ساختن خون در خيابانهاي ايران فروگزار نمي كند. ما همچنين جامعه بين المللي را به محكوم كردن شديد اين عملكرد دولت عراق فرا مي خوانيم.

تاريخ: چهارشنبه 29 ژوئيه 2009
زمان: ساعت 10 تا 13
محل: خيابان فزاندري, تقاطع خيابان بوژو
مترو: پورت دوفين, خيابان فوش

هیچ نظری موجود نیست: