۱۳۸۸ مرداد ۲, جمعه

نگذاشتند در مراسم خاکسپاری برادرم شرکت کنم

ميلاد هاشم زاده برادر کوچکتر شهيد مسعود هاشم زاده در مصاحبهيي با راديو بي.،بي.سي درباره شهادت برادرش گفت:
روز 30خرداد, زماني که به خانه رسيدم پدرم تنها بود و من قبل از رسيدن به خانه درگيري ها و شلوغي ها را ديده بودم، نگران شدم. به چهار راه نصرت داخل خيابان شادمان که رسيدم ديدم صداي تير مي آيد و يک سري تير خورده اند. درمانگاهي در آن محل وجود داشت که مجروحان و زخمي ها را به آنجا مي بردند. زماني که به درمانگاه رسيدم از روي ساعت و لباس مسعود، او را شناختم و از ديدن صحنه جا خوردم."
"دنبال آمبولانس ولي اصلا آمبولانسي براي انتقال مسعود نبود. در اين رفت و آمدها پسر صاحبخانه گفت که او با ماشين شخصي اش به شهرستان مي برد. دکتري هم که آنجا بود گفت براي انتقال به شهرستان گواهي فوت مي نويسد."
ساعت پنج و نيم صبح يک شنبه به زادگاه خود سمت رشت رسيديم. زماني که ما رسيديم به ما گفتند مسعود را نمي توانيم در آنجا خاک کنيم، دليلش را کامل نبودن مجوز اعلام کردند. به ما گفتند مسعود بايد به پزشکي قانوني برده و علت فوتش کاملا مشخص شود. بعد از آن من و راننده ماشين را براي بازجويي به آگاهي بردند که چرا اين اتفاقات رخ داده است و تا ۴۸ ساعت بعد بازداشت بوديم. نگذاشتند من در مراسم خاکسپاري برادرم شرکت کنم." آنها گفتند اگر مراسم بگيريد هم براي خود و هم خانواده سخت مي شود. خيلي زودتر برويد تهران و نمانيد. . در گواهي فوت از طرف پزشکي قانوني نوشته شده است: اصابت گلوله به قلب و سوراخ کردن ريه، پارگي ريه و خونريزي داخلي و خارجي شديد. روز يک تيرماه بود که براي مراسم سوم مسعود آگهي زديم و به دنبال حجله و مراسم بوديم. به محض پخش اعلاميه مطلع شديم آمدند و اعلاميه را کندند. شب هم تماس گرفتند که مي خواهيد مراسم برگزار کنيد. تا زماني که علت فوت مسعود مشخص نشده حق برگزاري مراسم را نداريد."

بازداشت پدر شهيد مسعود هاشم زاده توسط لباس شخصيها
مأموران لباس شخصي رژيم, پدر شهيد مسعود هاشم زاده, شهيد قيام سراسري مردم ايران را بازداشت كردند.
بنا به گزارشهاي رسيده, ساعت 5/2 بعد از ظهر امروز(پنجشنبه) تعدادي افراد لباس شخصي و بسيج, به همراه نيروي انتظامي به منزل شهيد هاشم زاده, يورش بردند و ضمن جمع آوري پارچههاي سياه، عکس ها و نوشته هاي تسليت گويي همسايگان پدر شهيد هاشم زاده را بازداشت كرده و با خود بردند. دو برادر شهيد که حاضر نبودند پدر خود را تنها بگذارند نيز با آنها رفتند. بر اساس آخرين اطلاع بدست آمده، نامبردگان به آگاهي منطقه 2 در گيشا برده شده اند.

ممانعت رژيم آخوندي از برگزاري مراسم بزرگداشت شهيد ناصراميرنژاد
به گزارش دريافتي در پي شهادت ناصر اميرنژاد در جريان قيام سراسري كه موجي از خشم و انزجار را در ميان مردم برانگيخت ،
رژيم آخوندي خانواده وي را از برگزاري مراسم بزرگداشت منع كرده است.
ناصر اميرنژاد دانشجوي سال آخر مهندسي هوافضاي دانشگاه آزاد تهران بود كه در روز 30 خرداد 1388 در خيابان آزادي، خيابان محمد علي جناح به شهادت رسيد. ناصر 26ساله و اهل ياسوج بود

هیچ نظری موجود نیست: